SIMULAZIONE ED EMOZIONE: LO STRANO CASO DEI CIMITERI NEL WEB di Fiorenza Gamba |
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7. “...the desire to communicate our
loss is both natural and strong. We use the media - all forms of print, as well as radio and
television - to notify others of a loved one’s
passing.”
(www.cemetery.org/about.html).
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8. “The World Wide Cemetery is open to
people of all religious faiths, and will allow as all to share the lives of our loved ones with people
the world over.” (www.cemetery.org/about.html).
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Baudrillard, J., Écran total, Galilée, Paris, 1997 Baudrillard, J., Lo Xerox e l'infinito, in A. Ferraro - G. Montagano (a cura di), La scena immateriale. Linguaggi elettronici e mondi virtuali, Costa & Nolan, Ancona-Milano, 2000 Berthoz, A., Le sens du mouvement, Odile Jacob, Paris, 1997 Bolle de Bal,M., Reliance et théorie, L’Harmattan, Paris, 1996 |
Dal Lago, A., Rovatti, P. A., Per gioco, Raffaello Cortina Editore, Milano, 1993 Durkheim, E., Il suicidio. L’educazione morale, UTET, Torino, 1969 Durkheim, E., La divisione del lavoro sociale, Edizioni di comunità, Milano, 1971 Gamba, F., Lo spazio dello schermo, Celid, Torino, 2004 Guyau, J.-M., Esquisse d’une morale sans obligation ni sanction, Fayard, Paris, 1985 |
Jameson, F., Il postmoderno o la logica culturale del tardocapitalismo, Fazi, Milano, 2007 Lipovetsky, G., L’ère du vide, Gallimard, Paris, 1983 Luckmann, T., La religione invisibile, il Mulino, Bologna,1969 Maffesoli, M., Aux creux des apparences, Plon, Paris,1990 Maffesoli, M., L’ombra di Dioniso, Garzanti, Milano,1990 |
Maffesoli, M., Le rythme de la vie, La table ronde, Paris, 2004 Pecchinenda, G., Videogiochi e cultura della simulazione, Laterza, Roma-Bari, 2003 Sauvageot, A., L’épreuve des sens, PUF, Paris, 2003 Thomas, L. V., Anthropologie de la mort, Payot, Paris, 1994 Virilio, P., Lo schermo e l’oblio, Anabasi, Milano, 1994 |
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